Noreg har særavgifter på bilar. Det er tre faktorar som ligg til grunn for desse:
- Vekt
- CO2
- NOx
I tillegg kjem 25% meirverdiavgift som blir rekna av importpris + påslaga frå importør og forhandlar ut til deg som kunde.
Heilelektriske bilar har i dag ingen avgifter, ikkje ein gong ordinær meirverdiavgift som blir lagt på all omsetning, med mindre det er unnateke i regelverket. La oss sjå litt på utsalsprisen for ein heilelektrisk bil om den skulle blitt handsama som ein bil på fossilt drivstoff.
Heilelektriske bilar slepper ikkje ut CO2 eller NOx når dei køyrer. Dei to særavgiftene vel eg å halde borte frå reknestykke. Vektavgift er noko eg ikkje kan argumentere vekk. Avgifta er bruksuavhengig og er ei rein fiskal avgift som skal gi pengar i statskassa. Ein heilelektrisk bil må handsamast likeeins med andre bilar pålagt avgifta.
La oss ta utgangspunkt i ein bil som har ein pris inn til landet på kr 500 000. Importør og forhandlar skal tene pengar og må ha sine påslag. Eg har lagt til grunn at dei to ledda legg på kr 100 000, men eg kan ikkje sjå bort ifrå at det kan vere høgare. Heilelektriske bilar er tunge og eg har lagt til grunn ei vekt på 2500 kg. Bilen BYD Tang veg omlag dette. Utsalspris i dag på BYD Tang startar på kr 600 000 utan avgifter.
Importpris | 500 000,00 | |
Vektavgift | 2500 kg | 295 817,00 |
Påslag | Importør+forhandlar | 100 000,00 |
Mva | 25% på importpris+påslag | 150 000,00 |
Sum | 1 045 817,00 | |
Pris i dag | 600 000,00 | |
Subsidiar | Avgiftslette | 445 817,00 |
Utan dagens avgiftslette ville ein bil som BYD Tang kosta deg godt over kr 1 000 000.